Het bestuur is al langere tijd op zoek naar uitbreiding, de oproep tijdens de laatste bijeenkomst heeft ertoe geleid dat er meerdere kandidaat bestuursleden naar voren zijn getreden.
Jos Hennen
Mijn naam is Jos Hennen en ik werk met Progress sinds 1989, toen nog versie 4.2. De good old days toen je nog een server op kon zetten met 512kb memory op een MS-DOS machine en de Progress handleiding nog maar uit 5 kleine boekjes bestond.
Ik heb de afgelopen 25 jaar gewerkt voor het Centre for Human Drug Research. Het CHDR is een stichting die zich bezig houdt met het testen van nieuwe medicijnen in opdracht van de farmaceutische industrie.
Het was mijn taak om een systeem te ontwikkelen dat het operationele proces van klinisch geneesmiddelonderzoek ondersteunt. Na evaluatie van een aantal alternatieven, is de keus toendertijd uiteindelijk op Progress gevallen – toen nog gevestigd op een industrie terrein in Barendrecht.
25 jaar later is dit product nog steeds operationeel binnen het CHDR. De software is in 2004 overgegaan naar Promasys BV en in een relatief korte tijd hebben we wereldwijd een 30tal klanten. In november 2013 is de Promasys BV opgegaan in Omnicomm Inc., een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van software tbv geneesmiddelonderzoek.
Na 25 jaar conferences, challenges en workshops bezocht te hebben, leek het me wel leuk om iets terug te doen voor de Progress community, vandaar dat ik me kandidaat gesteld heb voor een functie binnen het bestuur van de PUG.
Peter Baaijens
Ik ben Peter Baaijens, woonachtig in Barendrecht, 44 jaar en in 1995 in aanraking gekomen met Progress, versie 7.3. Ik ben toen in dienst getreden bij IMPRO Informatiesystemen in Voorburg als software-ontwikkelaar. Een kleine startende onderneming die een Progress CRM applicatie genaamd IRIS in de markt zette.
Ik was werknemer nummer 6 dus vanwege het kleine team heb ik alle facetten van Progress databases, ontwikkeling, beheer en support wel voorbij zien komen. Na 13 jaar werd het tijd voor iets anders en heb ik een tijd als ZZP’er gewerkt via Progaia als freelance Progress ontwikkelaar. Totdat ik eind 2009 in contact kwam met mijn huidige werkgever, Softpak BV uit Ridderkerk. De combinatie van minimaal woon-werkverkeer en de mogelijkheid tot het bezig kunnen zijn met nieuwe Progress technieken gaf de doorslag.
Softpak biedt een geïntegreerde logistieke oplossing aan voor haven gerelateerde bedrijven zoals rederijen & cargadoors, logistieke dienstverleners (WMS), Expediteurs incl. douane en Container Terminals en Depots. Ikzelf ben betrokken bij het cargadoors pakket. We hebben onlangs een planbord voor transportplanning ontwikkeld in Gui .Net voor een Ierse rederij. Tevens ben ik lid van het modernisatieteam wat het komende jaar een overstap van ADM2 naar “iets nieuws” moet bewerkstelligen.
Toen de oproep van de PUG kwam, begin dit jaar, voor nieuwe bestuursleden hoefde ik niet lang na te denken. Ik ben al jarenlang bezoeker van diverse bijeenkomsten en het leek mij interessant om deel uit te maken van het organiserende team.